gfry

Gofry z cukinią i masłem orzechowym – energetyczny posiłek po treningu

W ramach weekendowych zakupów nabyłem sporą ilość cukinii, tym samym ten tydzień w kuchni zdominowało to zielone warzywo. Jest mega zdrowe ponieważ zawiera m.in. żelazo, magnez i potas oraz spore ilości witamin: A, C, K, PP i B1, beta karoten.

Poniżej propozycja przyjemnego z pożytecznym – czyli gofry z cukinią. Świetnie się nadadzą do schrupania po treningu!

Czytaj dalej

Kurczak w sosie sezamowo-orzechowo-miodowym z fasolką szparagową

tahini

Od kilku tygodni woła do mnie schowany w szafce słoik Tahini. I to takiego dobrego – bez zbędnych dodatków.

Niestety nie miałem do tej pory weny twórczej, aby go wykorzystać 🙂 W tym miejscu muszę pochwalić sezam jako bardzo zdrowy. Jest bogaty w wapń (ma go więcej niż mleko). Do tego sezam to skkarbnica przeciwutleniaczy i fitosteroli – substancji niezbędnych do prawidłowej pracy serca i zapobiegającym niektórym nowotworom.

W końcu nadeszła ta chwila, kiedy sięgnąłem po tahini – raz kozie śmierć sobie pomyślałem…

Czytaj dalej

Przepis na zdrowy, puszysty sernik FIT

sernik fit

Sernik i FIT, teoretycznie te dwa słowa nie mają racji bytu koło siebie 🙂

Ale praktycznie – jest inaczej. Podejdę do tematu nie tylko przez pryzmat kalorii, bo wtedy żadna słodycz nie ma racji bytu. Temat ogarnijmy pod względem zdrowotnym. Sernik to jedno z nie wielu ciast, które są zdrowe ze względu na swoje składniki. W końcu twaróg, z którego robi się sernik to zdrowe i potrzebne białko, wapń i wiele innych wartościowych składników. Jeśli nie dodamy do niego tony ulepszaczy i zapachów – będzie zdrowo.

Zanim doszedłem do perfekcji zrobiłem ich naście jak nie dziesiąt – poniższy przepis moim zdaniem jest the best! Do tego jest banalnie prosty i nie wymaga dużej ilości czasu.

Czytaj dalej

Kremowe smoothie na dzień dobry

smoothieŚniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Warto je jeść i przygotowywać z dobrych składników, które dadzą Ci energię na cały dzień.
Ja od jakiegoś czasu pochłaniam rano jajecznicę, ale drugie śniadanie (które pochłaniam koło 10 rano) wymaga wymyślenia czegoś niezbyt dużego i kalorycznego, za to dającego dalszy ciąg energii.

Przy okazji zakupów bodajże w Lidlu natchnęło mnie któregoś dnia i zapakowałem do koszyka opakowanie szpinaku (baby), jarmużu i rukoli. Kolejnego dnia rano postanowiłem zrobić z tego koktajl, który wezmę ze sobą do pracy – na 2gie śniadanie.
I tak właśnie powstało kremowe smoothie, które nie dość, że bajecznie smakuje to jest bombą mikroelementów dla Twojego organizmu! Poniżej przepis bez rukoli, która jakoś mi osobiście nie pasowała smakowy w tym koktajlu).

Czytaj dalej

Maślanka, jaką wybrać?

Natchniony programem "Wiem co jem" postanowiłem powrócić do kiedyś lubiane przeze mnie maślanki. Nie ma dużo kcal a jest zdrowa i smaczna. Weekendowy rekonesans na rynku zaowocował jednym wnioskiem. To co oferują producenci zazwyczaj zwiera co aj niej mleko w proszku (po co to komu maślance) a nader często gumę guar i inne dziwne dodatki. Czytaj dalej

Jogurt naturalny 0% i serek wiejski Auchan.

 

serek

Pierwszy post na blogu będzie o nabiale 🙂

Kilka dni temu wbiegłem po drodze z pracy do marketu Auchan. Potrzebowałem kupić wodę. Przy okazji zahaczylem o lodówki z nabiałem celem nabycia jogurtu naturalnego i serka wiejskiego na wieczór. Z racji braku czasu hapnąłem z półki patrząc po składzie i kaloryczności nie do końca będąc świadomym producenta 🙂

Dopiero w domu zauważyłem, że oba produkty są marki własnej Auchan. Czytaj dalej